Veranstaltungsinhalt


The goal of this class is to gain an understanding of gender-related issues in the digital era. We will be focusing on online media and platforms in terms of the producers and users as well as the content itself. Our most important questions are: Who produces online media content and do different genders produce different kinds of content and in different contexts? What do users do or not do with media content, and how can it potentially influence their self-perceptions and their own agencies? What type of content is spread through online channels and what kind of reality does this portray or create? What, if anything, about the internet makes these phenomena different from offline phenomena? All of these questions, while having multiple dimensions, will be observed from a gender-perspective.

Veranstaltungsmerkmale

Zielgruppe: Für Englischsprachige geeignet
Durchführung: Aufzeichnung vorhanden

Lernziel

Die Studierenden erwerben spezifische Analyse- und Reflexionskompetenzen, die es ihnen ermöglichen, Theorien, Studien und Aussagen im jeweiligen Fachgebiet kritisch zu vergleichen und zu bewerten. Den Studierenden wissen, auf welchen Grundlagen spezifischere Inhalte aufbauen. Durch das Herstellen von Bezügen zum Methodenwissen (wo immer möglich) können Studierende die vermitteleten Inhalte in einem grösseren Zusammenhang betrachten.

Leistungsnachweis

Schriftliche Prüfung.
Die Prüfung findet am Donnerstag 19. Dezember 2024 im Zeitslot von 18-20 Uhr statt.

Semester:

Stufe:

BA

Institutionen:

ETCS:

3

Fächer:

Kommunikation

Hochschultyp:

Universitäre Hochschulen (UH)