Board SGGF

The board consists of at least 15 members. Our aim is to have a diverse representation of different status groups, academic departments and language regions. The Swiss Feminist Science Association (Verein feministische Wissenschaft Schweiz) is represented by one of its board members.

President:  Janine Dahinden (Professor for Transnational Studies, University of Neuchâtel)

Vice President: Dominique Grisard (Direktorin Swiss Center for Social Research & Lehrbeauftragte Universität Basel)

Board

  • Michèle Amacker (Assistenzprofessorin und Co-Direktorin Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung IZFG, Universität Bern)
  • Nathalie Amstutz (Professorin für Diversity Management, Hochschule für Wirtschaft, FHNW)
  • Laurence Bachmann (Professeure, Haute école de travail social HETS Genève)
  • Sébastien Chauvin (Professeur associé et co-directeur du centre en études genre, Université de Lausanne)
  • Bettina Dennerlein (Professorin für Gender Studies und Islamwissenschaft am Asien-Orient-Institut, Universität Zürich)
  • Ilana Eloit (Professeure assistante en études de genre et des sexualités, Université de Genève)
  • Virginia León Torrez (PhD student, Universität Zürich)
  • Matthias Luterbach (Assistenz & Doktorand im Graduiertenkolleg Geschlechterforschung, Universität Basel)
  • Liliane Meyer Pitton (Vertreterin FemWiss)
  • Katrin Meyer (Oberassistenz Gender Studies, Universität Zürich)
  • Bianca Prietl (Professorin am Zentrum Gender Studies, Universität Basel)
  • Marion Schulze (Assistenzprofessorin am Zentrum Gender Studies, Universität Basel) 
  • Anna Sommer (Vertretung Gender Campus)
  • Fleur Weibel (Vertretung Think Tank Gender & Diversity)

Advisory board

Sekretariat SGGF

  • Helena Rust (Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Universität Zürich)

Revisors

  • Sabine Kradolfer (Chargée de projet égalité des chances et diversité, HES-SO)
  • Dina Bolokan (Postdoctoral researcher, Université de Neuchâtel)


General Assembly
The General Assembly is convened once a year by the Board for an ordinary meeting. The written invitation is sent at least four weeks before the meeting and includes a provisional agenda.